Cara Mencari Kerja Di Singapura

Review Ebook Panduan Bekerja Di Singapura

Review Ebook Panduan Bekerja Di Singapura. Rakyat-rakyat Malaysia seharusnya bergembira kerana dapat bekerja di Singapura dan dapat menerima gaji yang lumayan. Memang lumayan lah kerana gaji dibayar dengan matawang dolar..

Untung mereka bekerja di Singapura..

Untung lah buat mereka yang tahu LUBUK kerja di Singapura, tahu macam mana nak cari makan kat sana tanpa kena tipu atau masalah-masalah lain. Jadi, dalam artikel ini. Admin nak Review Ebook Panduan Bekerja Di Singapura. Dengan panduan ini, anda akan tahu bagaimana nak bekerja di Negara tersebut..


Review Ebook Panduan Bekerja Di Singapura



Review Ebook Panduan Bekerja Di Singapura

Okey, terlebih dahulu admin akan memperkenalkan siapa penulis Panduan Kerja Di Singapura. Beliau ialah Haniza Rashid, eorang perunding kerjaya. Pengalamannya bekerja di Singapura serta bekerjasama dengan agensi pekerjaan yang berdaftar dari Singapura membolehkan melihat pelbagai isu dan masalah yang dihadapi oleh rakyat Malaysia apabila mahu bekerja di Singapura..

Pelbagai persoalan dan ketakutan muncul dan bermain di fikiran mereka..

Disebabkan itu, dia telah mengambil keputusan untuk menulis sebuah panduan yang dapat membantu dan memberikan gambaran yang jelas, kepada mereka yang berminat untuk bekerja di Singapura, supaya mereka dapat memulakan langkah di dalam mencari peluang pekerjaan di Singapura dengan lebih yakin dan mudah..

Panduan Mecari Kerja Dan Bekerja Di Singapura

Apa yang kami dapat berikan sedikit review ringkas panduan ini untuk anda, jadi hargai ilmu yang diberikan ini. Apa yang terkandung dalam kandungan rujukan ini ialah..

BAB 1 : STRATEGI MENCARI KERJA

Ya! Untuk mencari kerja, kita perlukan strategi. Di dalam bab ini saya tunjukkan anda bagaimana anda boleh mencari peluang kerja kosong di singapura hanya secara online sahaja. Ada 5 website utama yang boleh anda gunakan! 

Terdapat beribu peluang pekerjaan yang akan anda jumpai. Anda boleh lihat sendiri, berapakah gaji yang ditawarkan dan apakah syarat-syarat yang ditetapkan untuk memohon. Anda boleh pilih kerja apa yang anda mahukan!. 


Disini sahaja, anda sudah jimat masa dan beribu ringgit berbanding jika anda terus ke singapura untuk mencari kerja atau menggunakan khidmat agen untuk mencarikan kerja untuk anda.

BAB 2 : DOKUMEN-DOKUMEN PENTING

Ini bab yang sangat penting. Anda perlu tahu, apakah dokumen-dokumen yang diperlukan untuk anda mencari kerja dan untuk anda masuk ke Singapura.

Undang-undang di Singapura agak ketat. Jika anda tercicir salah satu dokumen ini, anda mungkin tidak akan dibenarkan masuk ke Singapura dan mungkin tidak akan diterima bekerja.

Malahan, sesetengah dokumen, mereka mahukan dokumen yang ASAL! Dokumen fotostat mereka tidak layan!.


BAB 3 : PENGANGKUTAN

Ada beberapa cara anda boleh memasuki Singapura. Sama ada menggunakan kereta, motosikal atau bas. Setiap satu cara diterangkan di dalam bab ini.

Pengangkutan untuk bergerak di dalam Singapura juga turut diterangkan di dalam bab ini.


BAB 4 : TEMPAT PENGINAPAN

Jika anda sememangnya tinggal di Johor Bahru bersama keluarga, ini mungkin tidak menjadi masalah. Tetapi, bagi yang bukan berasal dari Johor Bahru. Anda perlukan tempat menginap sama ada sebelum mendapat kerja ataupun selepas mendapat kerja.

Jadi, dimanakah anda perlu menginap? Di dalam bab ini saya ada cadangkan tempat penginapan yang sesuai dengan kos yang rendah. Sesuai untuk penginapan sementara apabila anda sampai di Johor Bahru.

Malahan, saya tunjukkan juga cara-cara untuk anda mencari tempat tinggal yang tetap selepas anda mendapat pekerjaan di Singapura.

BAB 5 : HAL-HAL PENTING YANG LAIN

Di dalam bab ini, saya menerangkan hal-hal penting yang lain yang perlu anda tahu jika anda mahu bekerja di Singapura.

  • Apakah prosedur yang perlu anda lalui?
  • Perihal tentang gaji?
  • Siapa yang perlu membayar kos levi/permit kerja?
  • Bagaimana waktu bekerja di Singapura?
  • Bagaimana untuk solat? Adakah ruang solat disediakan?
  • Dimana untuk dapatkan makanan yang sedap dan murah?
  • Bagaimana pula dengan penggunaan telefon?
  • Apakah bahasa yang digunakan? Perlukah fasih berbahasa inggeris?
Semua persoalan diatas, akan terjawab di dalam bab ini! 
Apa yang pasti, anda kena miliki rukukan lengkap ini yang menerangkap A sampai Z untuk bekerja di Singapura. Anda boleh membacanya melalui link Panduan Kerja Singapura..


Bukan Semua Orang Boleh Bekerja Di Singapura
Anda ingin bekerja di Negara tersebut tapi anda memiliki ciri-ciri seperti yang disebutkan. Seharusnya anda fikir dalam-dalam jika anda memiliki ciri ini. Tapi kalau anda anda ciri tersebut, tanamkan pada diri untuk berubah, antara cir-cirinya ialah..

  • MANJA. Jika anda seorang yang manja dan tidak tahu berdikari. Sentiasa mengharapkan orang lain melakukkan semua perkara untuk anda. Anda tidak di galakkan untuk bekerja di Singapura.
  • TIDAK SABAR & TIDAK TAHAN TEKANAN. Bekerja di Singapura memerlukan tahap kesabaran yang sedikit tinggi. Jika anda seorang yang tidak penyabar, tidak tahan dengan tekanan, panas baran dan mudah melenting. Bekerja di Singapura tidak sesuai untuk anda.
  • TIDAK MENEPATI WAKTU. Suka datang lambat dan suka buat perangai "janji melayu"? Anda tidak layak untuk bekerja di Singapura.
  • BLACKLISTED. Jika anda termasuk dalam senarai hitam akibat hutang PTPTN atau hutang-hutang lain, serta termasuk dalam senarai individu yang tidak dibenarkan ke luar negara. Maka anda juga tidak boleh bekerja di Singapura.
Okey, harap anda tiada ciri-ciri  yang disebutkan..


Matlamat Anda Kerja Di Singapura
Apa tujuan anda bekerja di Singapura ? adakah hanya keinginan bergaji lumayan. Seeloknya bila bekerja di negara tersebut, setkan pada diri untuk mencapai matlamat anda..

Contohnya bekerja dalam 5 tahun..

Mencari modal untuk membuka bisnes anda sendiri atau ingin membina rumah impian anda. Gaji yang diperolehi sebaiknya disimpan bukannya untuk dijolikan. Orang kata berbelanja secara sederhana, lagi bagus, kan..huhu..

Jadi..

Ingin memiliki impian anda, kerja dengan rajin dan keras. Jika ingin bekerja di Singapura dan mendapat info dalam pekerjaan di Singapura. Anda boleh miliki rujukan ini melalui link Panduan Kerja Di Singapura..

Tamat Sudah..

Terima kasih membaca blog post Review Ebook Panduan Bekerja Di Singapura..











0 Komentar untuk "Review Ebook Panduan Bekerja Di Singapura"

Back To Top