Cara Mencari Kerja Di Singapura

Bukan Semua Orang Boleh Bekerja Di Singapura


Bukan Semua Orang Boleh Bekerja Di Singapura. Peluang pekerjaan di Singapura memang dinanti-nantikan oleh segelintir masyarakat di Malaysia. Kerana mereka tahu kalau bekerja di sana akan mendapat gaji yang lumayan dan banyak pengalaman yang mereka perolehi..

Buat masa ini, kadar tukaran matawang antara Singapore Dollar - Ringgit Malaysia ialah sekitar 1SGD = RM3.10..

Boleh tahan, kan perbezaan nilai matawang, mungkin ramai yang berebut-rebut untuk bekerja di sana. Bila sebut kerja ini, di mana-mana pun pasti adanya masalah seperti tak suka dengan bos. Lebih-lebih lagi kalau nak bekerja di Singapura. Persiapan diri anda diri segi mental dan fizikal, boleh katakan bukan semuanya boleh bekerja di Singapura..


Bukan Semua Orang Boleh Bekerja Di Singapura


Bukan Semua Orang Boleh Bekerja Di Singapura

Melalui pengalaman perunding kerjaya Puan Haniza Rashid yang bekerja di Singapura, walaupun bekerja di Singapura ini nampak glamour dan berpendapatan besar, namun, ianya bukanlah sesuai untuk semua orang. Ini kerana, suasana kerja dan persekitaran di Singapura adalah berbeza dari Malaysia..

Jadi..

Jika anda mempunyai ciri-ciri berikut, anda tidak digalakkan membaca panduan ini dan tidak digalakkan untuk mencari kerja di Singapura. Nak bekerja di Singapura, harapanda tiada ciri tersebut, seperti..

MANJA
Jika anda seorang yang manja dan tidak tahu berdikari. Sentiasa mengharapkan orang lain melakukkan semua perkara untuk anda. Anda tidak di galakkan untuk bekerja di Singapura.

TIDAK SABAR & TIDAK TAHAN TEKANAN
Bekerja di Singapura memerlukan tahap kesabaran yang sedikit tinggi. Jika anda seorang yang tidak penyabar, tidak tahan dengan tekanan, panas baran dan mudah melenting. Bekerja di Singapura tidak sesuai untuk anda.

TIDAK MENEPATI WAKTU
Suka datang lambat dan suka buat perangai "janji melayu"? Anda tidak layak untuk bekerja di Singapura.


BLACKLISTED
Jika anda termasuk dalam senarai hitam akibat hutang PTPTN atau hutang-hutang lain, serta termasuk dalam senarai individu yang tidak dibenarkan ke luar negara. Maka anda juga tidak boleh bekerja di Singapura..

Kalau anda tiada ciri terebut, seharusnya anda mendapatkan info Panduan Kerja Di Singapura ini..



Manfaat Panduan Bekerja Di Singapura

Berikut manfaat dan info yang akan anda fahami dalam selok belok mencari kerja di Singapura dengan betul, boleh katakan memang jarang orang dapat tahu. Kalau tahu pun, memang susahnak dikongsikan. Antara manfaatnya ialah..


BAB 1 : STRATEGI MENCARI KERJA
BAB 2 : DOKUMEN-DOKUMEN PENTING
BAB 3 : PENGANGKUTAN
BAB 4 : TEMPAT PENGINAPAN
BAB 5 : HAL-HAL PENTING YANG LAIN

Dalam setiap bab tersebut diterangkan secara detail untuk memudahkan anda bekerja di sana tanpa ada masalah dan tidak kena tipu oleh orang tengah atau individu tertentu.. 


Jadi..

Jika anda betul-betul mahu kekerja dengan gaji yang lumayan. Ketahui lah selok belok kerja negara tersebut dengan pergi ke link Panduan Kerja Di Singapura ini..

Tamat sudah..


Terima kasih membaca blog post Bukan Semua Orang Boleh Bekerja Di Singapura..


0 Komentar untuk "Bukan Semua Orang Boleh Bekerja Di Singapura"

Back To Top